vrijdag 15 januari 2010

How to save a million...

We hebben, als de laatste der Mohikanen, nog steeds een vaste telefoonlijn. Vroeger hadden we ISDN en werd een van de nummers gebruikt voor het goede doel waar ik opeens voorzitter van was geworden. Gelukkig kon ik daar al na een jaar of 6 met pijn en moeite vanaf en was de ISDN weer achterhaald.En zo sukkel je maar een aantal jaren door.
Maar door inkomstenderving gedwongen kijk je eens beter naar wat je eigenlijk allemaal betaald en kom je er dus achter dat je ongeveer 40 euries per maand kan besparen door je abonnement om te zetten. Jammer dat die grote bedrijven je alleen te pas en te onpas bellen om je over te proberen te halen je Prepaid om te zetten naar een abo, maar nooit even aangeven dat je ook je vaste telefoonlijn goedkoper kunt krijgen. Stelletje terro's.
De man bij de Primafoon gaf al met verregaande berusting toe dat het voor zijn bazen gewoon "kassa" is en daarom niet bij het takenpakket hoort van de KPNterro's om de jarenlange, netjes betalende, domme klant wat extra info te verschaffen.

Toch heb ik besloten bij deze terro's te blijven want ik wil geen wijziging in mijn emailadres.

Maar zo zegt die aardige Primafoonmeneer: u moet wel de monteur laten komen want we moeten de ISDN meenemen.

Okee, deze week, overigens heel rap dat moet gezegd, komt het spul binnen dus ik aan de bel voor € 0,10 p/m voor een afspraakje met de monteur.

Na 35 minuten in de wacht en een gesprek van 2 minuten met een overigens zeer correcte meneer kon ik het doen met de mededeling: "u kunt het allemaal gewoon zelf doen, hoor", "er hoeft geen monteur te komen. Het mag wel, maar dat duurt....", "wat vreemd dat de Primafoonmeneer dat heeft gezegd", "blablabla".


En ik maar denken dat ik geld ging besparen.

1 opmerking:

sunseekers zei

Gelukkig maar dat er niks veranderd, want dan krijg je pas echt problemen. Hahahahaha, hopelijk werkt ons e-mailadres nog na deze strakke aktie.